Szkoła Podstawowa klasy 1-3, 4-8 nauka do 20 roku życia
Celem szkoły podstawowej jest:
1) Osobowy rozwój ucznia, tworzenie w świadomości uczniów zintegrowanego systemu wiedzy, umiejętności i postaw.
2) Prowadzenie ucznia do nabywania i rozwijania umiejętności wypowiadania się, czytania i pisania, wykonywania elementarnych działań matematycznych, posługiwania się prostymi narzędziami i kształtowania nawyków społecznego współżycia.
3) Rozwijanie poznawczych możliwości uczniów, tak aby mogli oni przechodzić od dziecięcego do bardziej dojrzałego i uporządkowanego rozumienia świata.
4) Rozwijanie i przekształcanie spontanicznej motywacji poznawczej w motywację świadomą, przygotowanie uczniów do podejmowania zadań wymagających systematycznego i dłuższego wysiłku intelektualnego i fizycznego.
5) Rozbudzanie i rozwijanie wrażliwości estetycznej i moralnej dziecka oraz jego indywidualne zdolności twórcze.
6) Umacnianie wiary dziecka we własne siły i w zdolność osiągania wartościowych i trudnych celów.
7) Rozwijanie zdolności odróżniania świata rzeczywistego od wyobrażonego oraz postaci historycznych od fantastycznych.
8) Kształtowanie potrzeby i umiejętności dbania o własne ciało, zdrowie i sprawność fizyczną.
9) Wyrabianie czujności wobec zagrożeń dla zdrowia fizycznego, psychicznego i duchowego.
10) Rozwijanie umiejętności dziecka poznawania siebie oraz otoczenia rodzinnego, społecznego, kulturowego, technicznego i przyrodniczego dostępnego jego doświadczeniu.
11) Wzmacnianie poczucia tożsamości kulturowej, historycznej, etnicznej i narodowej.
12) Stwarzanie warunków do rozwoju wyobraźni i ekspresji werbalnej, plastycznej, muzycznej i ruchowej, zapewnienie warunków do harmonijnego rozwoju fizycznego i psychicznego oraz zachowań prozdrowotnych.
13) Zapewnienie opieki i wspomaganie rozwoju uczniów w przyjaznym, bezpiecznym i zdrowym środowisku w poczuciu więzi z rodziną.
14) Uwzględnienie indywidualnych potrzeb dziecka i troszczenie się o zapewnienie uczniom równych szans.
15) Stwarzanie warunków do rozwijania samodzielności, obowiązkowości, podejmowania odpowiedzialności za siebie i najbliższe otoczenie.
16) Stwarzanie warunków do indywidualnego i grupowego działania na rzecz innych.