Scenariusz zajęć rewalidacyjnych
Temat: Dbam o zdrowie. Zajęcia z wykorzystaniem Zintegrowanej Platformy Edukacyjnej.
Cele ogólne:
– kształtowanie zdrowych nawyków żywieniowych
– zachęcanie do aktywności ruchowej, uprawiania sportu
– rozwijanie umiejętności komunikacyjnych
Cele szczegółowe:
– uczeń umie opisać ilustracje
– uczeń potrafi nazwać zasady przedstawione na ilustracjach
– uczeń zna zasady dbania o zdrowie
– uczeń potrafi liczyć na konkretach
– uczeń potrafi nazwać grupy produktów zawarte w piramidzie zdrowego żywienia
– uczeń wie, które piętro piramidy zdrowego żywienia zajmują poszczególne produkty
– uczeń potrafi tworzyć grupy produktów
– uczeń wie które produkty są dobre, a które złe dla zdrowia
– uczeń potrafi ułożyć zdanie z rozsypanki wyrazowej
– uczeń potrafi dopasować sprzęt do dyscypliny sportowej
Metody i formy pracy:
– oparte na słowie, oparte na działaniu praktycznym, ćwiczenia z wykorzystaniem technologii komputerowej
– grupowa, indywidualna, indywidualna z pomocą nauczyciela
Środki dydaktyczne:
– przedmioty związane z tematyką zajęć
– monitor interaktywny
– dostęp do Internetu
– Zintegrowana Platforma Edukacyjna
– e- podręcznik
– multimedialny tekst łatwy do czytania i zrozumienia
– ćwiczenia multimedialne
Przebieg zajęć:
Faza wstępna:
- Nauczyciel wita się z uczniami.
- Nauczyciel prezentuje uczniom przedmioty związane z zajęciami. Zadaniem uczniów jest odgadnięcie tematu zajęć.
- Nauczyciel zapoznaje uczniów z pracą na Zintegrowanej Platformie Edukacyjnej. Uczniowie poznają funkcje dostępne na Zintegrowanej Platformie Edukacyjnej.
Faza właściwa:
- Nauczyciel prezentuje uczniom ilustracje przedstawiające zasady dbania o zdrowie. Zadaniem uczniów jest opisanie ilustracji. Uczniowie starają się nazwać zasady przedstawione na ilustracjach. Uczniowie wymieniają zasady dbania o zdrowie.
- Nauczyciel przedstawia uczniom piramidę zdrowego żywienia. Uczniowie rozwiązują test jednokrotnego wyboru. Pytania dotyczą poszczególnych pięter piramidy
i zawartych w niej grup produktów. - Ćwiczenie multimedialne. Zadaniem uczniów jest dopasowanie produktów
do odpowiednich grup. - Ćwiczenie multimedialne. Zadaniem uczniów jest wskazanie zdrowych produktów.
- Ćwiczenie multimedialne. Zadaniem uczniów jest ułożenie zdań z rozsypanek wyrazowych.
- Ćwiczenie multimedialne. Zadaniem uczniów jest dopasowanie dyscypliny sportowej do przedstawionego sprzętu sportowego.
Faza końcowa:
- Nauczyciel rozmawia z uczniami o ich wrażenia związanych z pracą na Zintegrowanej Platformie Edukacyjnej. Uczniowie wyrażają swoją opinię.
- Nauczyciel dziękuje uczniom za udział w zajęciach.